Inbraak en ziekte - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Daniëlle Veen - WaarBenJij.nu Inbraak en ziekte - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Daniëlle Veen - WaarBenJij.nu

Inbraak en ziekte

Blijf op de hoogte en volg Daniëlle

25 Maart 2014 | Suriname, Paramaribo

Op zich loopt alles zijn gangetje.. of nouja liep. Ook in dit bijzondere land is het niet altijd rozengeur en maneschijn. Zo, laten we lekker poëtisch doen.

Ik heb een paar weken geleden een hangmat gekocht. Helemaal verliefd op dat ding en onafscheidelijk. Ik ben al bezig een plekje voor dit prachtige voorwerp te reserveren in Nederland. Vorige week zaterdag lag ik dus ook lekker de dag te vertoeven in mijn hangmat. Tot ik opeens een krak hoorde en voor ik het wist lag ik op de grond. Was mijn touw afgebroken.. Nou jammer, en lichtelijk pijnlijk, dan maar een nieuw touw kopen. Echter brak van de andere 2 hangmatten boven (we hadden er 3 boven hangen) later op de dag ook het touw door. Toen begon het een beetje eng te worden..
Bijna iedereen ging die avond op stap, behalve ik en nog iemand. Ik lag lekker te slapen totdat de groep met nogal wat kabaal thuis kwam. En deze ontdekte na een tijdje dat er beneden een hangmat miste en een fiets. Er was ingebroken, terwijl ik lekker lag te slapen. Best een eng idee. Waarschijnlijk zijn de hangmatten boven doorgesneden de nacht ervoor, maar was diegene afgeschrokken.

Vorige week maandag was het Holi Phagwa! Een hindoestaans feest die de lente vieren. Dit doen ze door middel van het gooien met verfpoeder. Erg leuk en fleurig!
Ik was echter die maandag al niet fit en de rest van de week werd dit alleen maar erger. Ik verlangde alleen nog maar naar mijn bed en slapen is mijn grootste hobby geworden. Na 12 uur slaap wakker worden en zo nog 5 uur door willen slapen is niet helemaal gezond.. Als ik heel eventjes boodschappen had gedaan (zit op de hoek, 2 minuten lopen) kwam ik helemaal kapot terug.
Veel mensen wouden mij al naar de dokter hebben, maar ik wou het weekend nog afwachten. Vanochtend is toch die nachtmerrie uitgekomen.. Nee, er zat geen vogelspin op mijn kamer, dan zou ik het ook uitgillen. Maar ik moest in het buitenland naar een dokter! Die weet volgens mij ook niet zo goed wat het is en heeft gezegd dat ik moet uitrusten. Twee dagen totaal niks doen.. Nou ik ben benieuwd of het wat helpt, en anders weet ik de weg terug te vinden :) Haha, het is op mijn stage opgevallen (met huis- en schoolbezoeken doen) dat ik goed gevoel voor richting heb en goed ben in kaartlezen. Is mijn taak wel duidelijk als we met 3 vrouwen op de fiets zitten :D


  • 26 Maart 2014 - 11:26

    Anne:

    Oooh naar!! ik hoop dat je snel weer beter wordt! En eng inderdaad met die inbraak! Liefs!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daniëlle

Actief sinds 20 Feb. 2014
Verslag gelezen: 394
Totaal aantal bezoekers 4605

Voorgaande reizen:

16 Februari 2014 - 18 Juli 2014

Stage Suriname

Landen bezocht: